Nyskapning og kreativitet blir stadig mer etterspurt i arbeidslivet. Denne bokens utgangspunkt er at kreativitet ikke er en forutbestemt egenskap knyttet til bestemte personer og yrker, men en muskel som kan trenes målrettet opp. I boken lærer du hvordan.

En velutprøvd metodikk for nyskapning presenteres. Den består at tre faser: kartlegging, idégenerering og foredling. For hver enkelt fase introduseres en rekke metoder med en praktisk steg-for-steg-beskrivelse og konkrete tips til gjennomføring.

Boken har spiralrygg slik at den er mest mulig anvendelig i nyskapningsarbeidet.

For å bli dyktig i nyskapning er det lurt å bli fortrolig med et spekter av ulike kreative metoder. Det øker sannsynligheten for at vi kommer opp med gode løsninger. Metodikken i boken kan brukes til å løse utfordringer knyttet til alt fra samhandling, organisasjonsstruktur, teknologi eller et ønske om å utvikle nye forretningskonsepter.

Boken egner seg for:

•     organisasjoner som vil arbeide systematisk med nyskapning

•     prosjektledere i organisasjoner som vil lede kreativt arbeid

•     arbeidstakere som lever av å være kreative, og trenger påfyll av nye metoder

•     studenter og elever som vil lære seg kreative metoder

•     lærere i skolen som vil bruke kreative metoder i undervisningen

Les kronikk av forfatteren om Nyskapning i Dagens Næringsliv.

 

For kjøp og mer informasjon se her.